Dieta cu conținut scăzut de carbohidrați

Dieta cu conținut scăzut de carbohidrați. Toată lumea știe că una dintre principalele cauze ale excesului de greutate este consumul excesiv de carbohidrați – dulciuri, produse de patiserie, ciocolată, fast-food și chiar unele fructe. Persoanele obeze se plâng de probleme cu sistemul cardiovascular, sistemul musculo-scheletic și articulațiile. Adesea pot observa o defecțiune, starea de spirit proastă, deteriorarea stării generale de sănătate. O dietă cu conținut scăzut de carbohidrați vă va ajuta să faceți față acestor probleme și să scăpați de kilogramele în plus.

O dietă săracă în carbohidrați nu este atât o dietă, cât o dietă specială bazată pe consumul de alimente bogate în proteine ​​și excluderea aproape completă a carbohidraților. Prin reducerea consumului de carbohidrați, organismul activează descompunerea rezervelor de grăsime existente și eliberarea energiei necesare.

Cu toate acestea, este imposibil să excludeți complet carbohidrații din dietă, deoarece sunt necesari pentru multe procese importante din organism. Atunci, ce să faci?

Dieta cu conținut scăzut de carbohidrați.

Glucide rapide și lente

Glucidele sunt împărțite în dăunătoare (rapide) și sănătoase (lente).

Glucidele rapide – băuturile carbogazoase și alcoolice, cofetăria, dulciurile, înghețata etc. conțin o mulțime de calorii și se transformă rapid în glucoză, încetinind procesul metabolic și fiind depozitate sub formă de kilograme în plus. Alimentele care conțin carbohidrați lent – legume, leguminoase, nuci, cereale integrale – conțin vitamine, saturează corpul cu energie pentru o lungă perioadă de timp și îl curăță de toxine.

Pentru o persoană care nu este implicată în activitate fizică, aportul zilnic de calorii nu trebuie să fie mai mic de 1200 kcal, care conține aproximativ 150 g de carbohidrați pe zi. Este o astfel de normă care va activa procesele metabolice și nu va permite organismului să înceapă stocarea rezervelor.Principiul principal al unei diete cu conținut scăzut de carbohidrați este înlocuirea carbohidraților cu alimente proteice, fără a limita cantitatea de alimente. Nu trebuie să te înfometezi și să mănânci porții de mărimea mazării. Acesta este motivul pentru care o dietă săracă în carbohidrați este aprobată de medici pentru diabet și obezitate.

Recomandări generale

Dacă vă decideți să urmați o dietă cu conținut scăzut de carbohidrați, va trebui să uitați de făină și alimente cu amidon, în special cartofi, paste, majoritatea fructelor (cu excepția fructelor de pădure, lămâilor, caiselor, merelor), a băuturilor răcoritoare zaharate și a berii.

Dieta ar trebui să se bazeze pe diferite tipuri de carne, pește și fructe de mare, legume (castraveți, vinete, dovlecei, varză, ridichi, rubarbă, fasole, sparanghel, ardei, mărar, măcriș, usturoi, ceapă, salată), nuci și ciuperci.

Este necesar să vă asigurați că felurile de mâncare preparate din aceste produse nu conțin carbohidrați dăunători, de aceea este mai bine să refuzați și conservele și cârnații. În plus, în timpul dietei sunt permise diverse produse lactate cu conținut scăzut de grăsimi.

Dieta cu conținut scăzut de carbohidrați.

Pe durata dietei, trebuie să respectați regimul de băut, consumând cel puțin 2 litri de apă și să luați un complex multivitaminic care să adapteze corpul la o nouă dietă.

Alimente de evitat

În plus față de lista de produse, există recomandări generale cu privire la ce să excludeți din dieta dvs. pentru a obține cel mai bun efect:

  • Produse care conțin zahăr: sucuri dulci și fructe, înghețată, dulciuri etc.
  • Cereale: orz, grâu, secară, precum și tot felul de pâine și paste.
  • Alimente care conțin grăsimi trans: uleiuri „hidrogenate”.
  • Uleiuri saturate cu acizi grași omega-6: floarea soarelui, semințe de in, soia, porumb, rapiță.
  • Îndulcitori artificiali: Alternativ, utilizați stevia, cel mai bun îndulcitor natural.
Dieta cu conținut scăzut de carbohidrați.

Dieta cu conținut scăzut de carbohidrați. Meniu pentru săptămână

Iată un eșantion de meniu săptămânal de urmat atunci când începeți o dietă cu conținut scăzut de carbohidrați. Acest sistem alimentar nu dă rezultate rapide, deci dacă trebuie să slăbești mai mult de 10 kilograme, atunci poți sta pe o dietă similară timp de o lună sau mai mult.

Meniul pe o săptămână:

luni

Mic dejun: brânză de vaci, 1 măr, ceai sau cafea fără zahăr.

Pranz: peste la cuptor cu legume.

Gustare după-amiaza: măr sau portocală.

Cina: hrișcă fiartă sau înăbușită cu carne.

marţi

Mic dejun: o omletă cu ciuperci din două ouă, un măr, ceai sau cafea fără zahăr.

Prânz: tocană de vită cu salată proaspătă de legume.

Gustare după-amiaza: iaurt natural fără fructe și fără zahăr.

Cina: supa cu ciuperci sau bulion de carne.

miercuri

Mic dejun: o felie de brânză cu conținut scăzut de grăsimi, o portocală, cafea sau ceai fără zahăr.

Pranz: supa de pui.

Gustare după-amiaza: mere sau iaurt natural.

Cina: varză înăbușită cu carne.

joi

Mic dejun: terci de hrișcă.

Prânz: orice carne fiartă cu legume.

Gustare după-amiaza: fructe.

Cina: orez brun cu peste fiert sau copt.

vineri

Mic dejun: două ouă fierte, brânză cu conținut scăzut de grăsimi și ceai sau cafea fără zahăr.

Prânz: carne de porc cu salată proaspătă de legume.

Gustare după-amiaza: un pahar de chefir 1% și un măr.

Cina: legume tocate cu pui.

sâmbătă

Mic dejun: brânză de vaci și ceai sau cafea fără zahăr.

Prânz: supă cu carne sau bulion de pui.

Gustare după-amiaza: fructe.

Cina: pește la cuptor cu orez fiert.

duminică

Mic dejun: terci de hrișcă.

Pranz: supa de ciuperci.

Gustare după-amiaza: iaurt natural și portocale fără zahăr.

Cina: carne de porc la cuptor cu salată de legume.

Acesta este doar un exemplu de meniu. Cel mai bun ajutor pentru planificarea dietei pe termen lung sunt mesele cu alimente cu conținut scăzut de carbohidrați. Mese ca acestea, precum și diverse rețete dietetice cu conținut scăzut de carbohidrați, pot fi găsite pe diverse site-uri web specializate și de slăbit. Acestea vă permit să veniți singur cu diverse feluri de mâncare, precum și să vă diversificați dieta și să facilitați trecerea dietei.

Mergând la un restaurant

Decizia de a lua o dietă nu înseamnă deloc că de acum drumul spre restaurante este închis pentru tine. În majoritatea unităților, puteți cere bucătarului-șef să înlocuiască unele alimente cu altele similare, aducând felul de mâncare mai aproape de cel cu conținut scăzut de carbohidrați.

În plus, atunci când citesc meniul, persoanele care respectă o dietă cu conținut scăzut de carbohidrați ar trebui să acorde atenție supelor de legume, supelor și mâncărurilor din fructe de mare, gazpacho, tocanelor și preparatelor cu legume coapte, carne și pește, aburite sau prăjite la foc deschis.

Mai multe recomandări:
  • Bea un pahar de apă minerală înainte de a începe masa.
  • Alegeți carne sau pește ca fel principal de mâncare.
  • Rugați bucătarul să prăjească mâncarea în ulei obișnuit.
  • Acordați preferință alimentelor la grătar sau la grătar sau frigarui.
  • Înlocuiți legumele cu pâine, orez și cartofi.
Dieta cu conținut scăzut de carbohidrați.

Rezultate dietă scăzută în carbohidrați

Dacă urmați toate regulile unei diete cu conținut scăzut de carbohidrați, puteți obține rezultate semnificative. Timp de 4 luni de o astfel de dietă, oamenii pierd aproximativ 15-20 de kilograme în greutate în exces.

Mulți oameni care au slăbit observă faptul că aderarea la o dietă săracă în carbohidrați de-a lungul timpului, dorința de a mânca junk aproape dispare, iar corpul este saturat în porții mici. Se dezvoltă obiceiul de a mânca la un moment strict definit, respectând principiile nutriției fracționate, care ajută la menținerea greutății la nivelul atins. Datorită faptului că dieta este saturată cu produse care conțin proteine, aspectul suferă și modificări pozitive, pielea este netezită, devenind netedă și elastică.

Soiuri de mese cu conținut scăzut de carbohidrați

Există multe tipuri de sisteme nutritive cu conținut scăzut de carbohidrați astăzi. Primul nutriționist care l-a folosit pentru tratamentul diabetului, a bolilor renale și hepatice și a obezității a fost profesorul M.I. Pevzner. Principiile de bază ale abordării sale au fost exprimate prin selectarea strictă a alimentelor cu un conținut scăzut de carbohidrați, respectarea tehnologiei de gătit recomandate și calendarul meselor principale.

După el, au apărut și alte variații ale acestui sistem, dintre care cele mai faimoase sunt dieta Atkins și dieta Kremlinului.

Dieta Atkins se bazează pe consumul unei cantități minime de carbohidrați (20 g / zi) și o cantitate mare de proteine ​​și grăsimi. Dieta nu prevede alte restricții și nici nu necesită un număr strict de calorii.

Dieta Kremlinului este mai puțin strictă. Conține mai puțini carbohidrați decât în ​​dieta Pevsner, dar de 2 ori mai mult decât în ​​dieta Atkins. Esența sa se reduce la consumul de alimente în conformitate cu tabelul, care prezintă evaluarea conținutului de carbohidrați.

Indicații de utilizare

Dietele cu conținut scăzut de carbohidrați sunt adesea prescrise din motive medicale. Deși este considerat destul de echilibrat, nu este recomandat femeilor însărcinate, copiilor și adolescenților.

Pentru persoanele cu diabet zaharat

O dietă săracă în carbohidrați este recomandată diabeticilor. Un aport crescut de alimente cu carbohidrați duce la creșterea zahărului și, în consecință, la eliberarea de insulină, care este foarte periculoasă. În plus, datorită faptului că insulina încetinește descompunerea grăsimilor, persoanele cu diabet au adesea probleme de supraponderalitate. În consecință, prin reducerea consumului de carbohidrați, puteți scăpa de acele kilograme în plus.

Pentru persoanele cu hipertensiune

Pentru a curăța corpul de placa arterială și a preveni apariția altora noi, mulți oameni încearcă să elimine grăsimile din dieta lor. Cu toate acestea, medicina oferă o altă soluție – reducerea tensiunii arteriale prin trecerea la o dietă cu conținut scăzut de carbohidrați. La urma urmei, energia va curge, iar grăsimile în exces vor arde pur și simplu.

Pentru persoanele sănătoase care doresc să slăbească câteva kilograme în plus pentru orice eveniment, este suficient să urmați o dietă timp de 1-2 săptămâni. O dietă cu conținut scăzut de carbohidrați este una dintre cele mai bune strategii de slăbire pentru cei care nu doresc să înfometeze și să numere calorii.


Alte Articole Elmio:

0 0 votes
Rating Articol
Subscribe
Notify of
guest
3 Comentarii
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
trackback

[…] Dieta cu conținut scăzut de carbohidrați; […]

trackback

[…] Dieta cu conținut scăzut de carbohidrați. […]

trackback

[…] Dieta cu conținut scăzut de carbohidrați; […]